×
COMPARE

MERKEN


Samdam Retail is een erkend distributeur van reistassen, handtassen, lederwaren en accessoires, alle producten in onze winkel worden zorgvuldig geselecteerd om te voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van kwaliteit, design, prestatie en betrouwbaarheid. Hieronder vindt u enkele van de merken die wij verdelen.


Samsonite, een van de meest innovatieve bagagefabrikanten ter wereld, heeft zichzelf gepositioneerd als leider in de branche door nieuwe materialen te introduceren, nieuwe ontwerpen te creëren en revolutionaire oplossingen en concepten te bedenken. Tegenwoordig biedt het internationaal erkende merk een breed scala aan reisbagage, zakelijke en casual tassen, lederen producten, persoonlijke accessoires en zelfs een bagagelijn voor kinderen, gemaakt in samenwerking met Disney.


De state-of-the-art technologieën, aandacht voor detail en fijn vakmanschap zijn zichtbaar in al deze bagagecollecties en bevelen de producten van Samsonite aan aan iedereen die de beste prijs-kwaliteitverhouding wil krijgen. Modern of klassiek, gemaakt van harde of zachte materialen, Samsonites tas valt op door hun ongelooflijke lichtheid, sterkte en duurzaamheid, verbeterde veiligheidskenmerken en stijlvolle details die deze bagagestukken omtoveren tot geavanceerde reisaccessoires, geschikt voor zowel zakenreizigers als vakantiegangers.


American Tourister, opgericht in 1933, is een andere pionier in de branche en was het eerste merk dat in 1965 een voorgevormde bagage creëerde. Ook was het merk de eerste die hun reistassen testte bij stewardessen van grote luchtvaartmaatschappijen. Tegenwoordig maakt American Tourister lichtgewicht en duurzame tassen met harde zijkanten en zachte bagagestukken die opvallen door hun jeugdige en frisse ontwerp, aangename kleurencombinaties en goed gestructureerde compartimenten.


De tassen van hoge kwaliteit zijn betaalbaarder dan andere vergelijkbare producten en bevatten onderscheidende eigenschappen en zijn ontworpen voor zorgeloze vrijetijdsreizen. De reistassen van American Toursiter zijn veelzijdig en praktisch en worden voortdurend verbeterd met elke nieuwe productlijn, waardoor een van de meest vertrouwde bagagemerken ter wereld ontstaat.


High Sierra is opgericht in 1978 en staat bekend om zijn jeugdige en trendy tassen. Of het nu gaat om sport, avontuur, zaken of school, u kunt altijd een tas vinden die bij uw behoeften en smaak past. De hoogwaardige producten gemaakt door High Sierra zijn veelzijdig en innovatief en zijn uitgerust met eigenschappen die ze comfortabel, veilig en duurzaam maken.


Verkrijgbaar in verschillende stijlen en ontworpen voor doeleinden zoals zakelijk en kantoorgebruik, vakantiereizen, buitenavonturen, gezinsuitstapjes, gebruik in de sportschool of dagelijks gebruik, de tassen kunnen je gemakkelijk laten opvallen en een vleugje kleur en plezier toevoegen aan je outfit. De nieuwste collecties van High Sierra omvatten urban rugzakken, rugzakken, sportieve rugzakken, hydratatie- en framepakketten voor buitenactiviteiten, kantoorrugzakken en rugzakken met wielen, schoolartikelen en schoudertassen


Disney by Samsonite is een innovatieve collectie tassen voor kinderen, ontworpen in samenwerking met Disney. De magische karakters van Disney sieren de iconische bagagestukken van Samsonite en creëren heerlijke en charmante reistassen en schoolartikelen die de harten van zowel kinderen als ouders veroveren.


Disney's meest geliefde personages - Mickey en Minnie Mouse, Disney Prinsessen, Pixar Cars, Disney Planes en Marvel's helden Spiderman en The Avengers - staan allemaal op de ergonomische en duurzame bagage, wat resulteert in een lijn van state-of-the-art producten voor kinderen. De aandacht voor detail die specifiek is voor alle Samsonite-producten, garandeert dat ouders hun kinderen met veilige tassen naar school sturen, terwijl de stevige en lichtgewicht trolleys gezinnen in staat stellen comfortabel te reizen zonder de persoonlijkheid en stijlvoorkeuren van hun kinderen te verwaarlozen.


Castelijn & Beerens werd in 1945 opgericht door twee ambachtslieden, Walter Castelijn en Marinus Beerens. In de beginjaren was de productie van het merk gericht op handtassen, riemen, servetten en schooltassen, die werden gemaakt van hoogwaardig leer, met veel aandacht voor detail. De leren restjes werden gebruikt voor het maken van portemonnees en horlogebandjes


Naarmate de productie van het merk uitbreidde, werden andere kleine lederwaren zoals sleuteletuis, portemonnees en agenda aan de productielijn toegevoegd. De tassen en accessoires van Castelijn & Beerens stonden bekend om hun elegante ontwerpen, zachte lijnen, stijlvolle kleuren en duurzaamheid. Tegenwoordig produceert het bedrijf modieuze damestassen en exclusieve zakelijke tassen, waarbij kwaliteit en uniciteit de bepalende kenmerken blijven van de Castelijn & Beerens leren tassen.


Opgericht in 1952 door Monte Goldman, begon het lifestyle-merk Eastpak zijn reis in de wereld van tassen als Eastern Canvas Products USA Inc. Het bedrijf produceerde aanvankelijk tassen en rugzakken voor het Amerikaanse leger, de vroege productlijn waaronder duffels, rugzakken en veiligheid apparatuur.


Vanaf 1976 trad Goldmans zoon Mark toe tot het bedrijf en de richting veranderde drastisch. Mark, een vrijdenkende pianist die net van school kwam, bracht een nieuwe visie naar de retaillijn van het bedrijf, die werd omgevormd tot het consumentenmerk Eastpak. Toen hij de populariteit van tassen voor legeruitgaven onder studenten opmerkte, besloot hij om de eerste lijn rugzakken, duffels en schoudertassen voor de consumentenmarkt te lanceren.


De door het leger geïnspireerde lijn was van de ene op de andere dag een succes en moedigde Goldman aan om deze niche, die uitgroeide tot een bedrijf, verder te verkennen. In 1981 kwam Norman Jacobs bij het bedrijf en al snel werd Eastpak het favoriete merk aan de oostkust. In 1984 introduceerde het bedrijf zijn beroemde levenslange garantie en een jaar later begon het flitsende prints en felle kleuren in hun tassen te gebruiken. Eastpak was het eerste merk dat de wilde stijl van de jaren 80 in hun consumentenlijn opnam.


Deze beweging markeerde de evolutie van het merk van outdoor- en militaire tassen naar urban lifestyle en casual tassen. Bekend om hun kwaliteit en duurzaamheid, vielen de tassen van Eastpak niet alleen op door hun gedurfdere en originelere stijl, maar ook door de provocerende reclamecampagnes van het merk in het midden van de jaren tachtig. In 1986 stak Eastpak de Atlantische Oceaan over en startte zijn distributieactiviteiten in Frankrijk. Samen met Kostia Belkin zetten Mark Goldman en Norman Jacobs een bedrijf op dat de deuren opende voor andere succesvolle Europese samenwerkingen.